
W Warszawskim Banku Spółdzielczym wiemy, że każdy ma inne potrzeby i możliwości. Dlatego burzymy bariery i stajemy się bardziej dostępni dla osób z niepełnosprawnościami.
Chcemy, aby każdy klient mógł swobodnie i komfortowo korzystać z naszej oferty. Stopniowo wdrażamy rozwiązania, które ułatwią osobom z niepełnosprawnościami codzienny kontakt z naszym bankiem – zarówno w placówkach, jak i online.
Zmiany te są zgodne z naszymi wartościami: doskonaleniem, praktycznością i otwartością.
Najważniejsze zmiany poprawiające naszą dostępność
Dokumenty
Nasze dokumenty będą przygotowywane tak, aby każdy mógł z nich wygodnie korzystać:
- napisane prostym językiem
- dostosowane do poziomu zrozumiałości B2
- przystosowane do odczytu przez czytniki ekranu i inne urządzenia wspomagające
Oddziały
W naszych oddziałach znajdą się urządzenia, które ułatwią korzystanie z usług bankowych osobom z niepełnosprawnościami, m.in.:
- pętle indukcyjne
- lupy
- ramki do podpisów
Pracownicy
Nasi pracownicy zostaną przeszkoleni, aby mogli właściwie wspierać klientów ze szczególnymi potrzebami
Bankowość elektroniczna i strona internetowa
Nasza bankowość elektroniczna i strona internetowa będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami:
- zgodne z wytycznymi WCAG (Web Content Accessibility Guidelines)
- kompatybilne z czytnikami ekranu i innymi technologiami wspomagającymi
Zmiany będą sukcesywnie wprowadzane od 28 czerwca 2025 r., czyli od wejścia w życie tzw. Ustawy o dostępności.
Dostępność to dla nas konkretne działania: zrozumiałe umowy, czytelna bankowość elektroniczna i strona internetowa, udogodnienia w placówkach. Wszystko po to, by każdy mógł korzystać z bankowości bez przeszkód.
Infolinia
Infolinia jest czynna 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu pod numerami telefonów:
- 801 500 888 lub
- 22 243 61 20 lub
- 86 216 13 44
Na infolinii uzyskasz pomoc w zakresie:
- Blokowania i odblokowania systemu bankowości internetowej i mobilnej.
- Wsparcia w obsłudze systemu bankowości internetowej/mobilnej.
- Wsparcia w zakresie informowania o problemach/awariach technicznych występujących po stronie Banku.
- Przyjmowania i obsługi reklamacji dotyczących systemów bankowości internetowej/mobilnej.
- Obsługi zgłoszeń dotyczących nadużyć w bankowości internetowej/mobilnej.
- Zastrzegania, aktywacji lub blokowania karty płatniczej.
- Komunikatu dotyczącego bezpiecznego korzystania z dostępu do bankowości internetowej i mobilnej.
- Informację o lokalizacji placówek Banku, godzin otwarcia oraz o bankomatach Grupy BPS.
Skargi
W Warszawskim Banku Spółdzielczym zawsze staramy się, żeby nasze produkty i usługi spełniały Twoje oczekiwania. Jeśli jednak masz zastrzeżenia, możesz złożyć skargę. Każda opinia jest dla nas cenna. Zapoznaj się z procesem składania skargi.
Jak zapewniamy dostępność dla osób z indywidualnymi potrzebami