Dostępność

W Warszawskim Banku Spółdzielczym wiemy, że każdy ma inne potrzeby i możliwości. Dlatego burzymy bariery i stajemy się bardziej dostępni dla osób z niepełnosprawnościami.

Chcemy, aby każdy klient mógł swobodnie i komfortowo korzystać z naszej oferty. Stopniowo wdrażamy rozwiązania, które ułatwią osobom z niepełnosprawnościami codzienny kontakt z naszym bankiem – zarówno w placówkach, jak i online.

Zmiany te są zgodne z naszymi wartościami: doskonaleniem, praktycznością i otwartością.

Najważniejsze zmiany poprawiające naszą dostępność

 

Dokumenty

Nasze dokumenty będą przygotowywane tak, aby każdy mógł z nich wygodnie korzystać:

  • napisane prostym językiem
  • dostosowane do poziomu zrozumiałości B2
  • przystosowane do odczytu przez czytniki ekranu i inne urządzenia wspomagające

Oddziały

W naszych oddziałach znajdą się urządzenia, które ułatwią korzystanie z usług bankowych osobom z niepełnosprawnościami, m.in.:

  • pętle indukcyjne
  • lupy
  • ramki do podpisów

Pracownicy

Nasi pracownicy zostaną przeszkoleni, aby mogli właściwie wspierać klientów ze szczególnymi potrzebami


Bankowość elektroniczna i strona internetowa

Nasza bankowość elektroniczna i strona internetowa będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami:

  • zgodne z wytycznymi WCAG (Web Content Accessibility Guidelines)
  • kompatybilne z czytnikami ekranu i innymi technologiami wspomagającymi

Rozmowa w Polskim Języku Migowym (PJM)

Z myślą o osobach Głuchych oraz słabosłyszących udostępniamy możliwość skorzystania z tłumacza Polskiego Języka Migowego – online ( infolinia BPS S.A.)  oraz w naszych placówkach.

Usługa jest bezpłatna, nie wymaga wcześniejszej rejestracji ani instalacji aplikacji.
Tłumacz PJM jest dostępny na żywo – wystarczy dostęp do kamery i mikrofonu.
Dzięki temu można wygodnie i samodzielnie załatwić swoje sprawy w banku.

Kiedy można skorzystać z tłumacza PJM?

  • Online (Infolinia Banku BPS S.A. w zakresie zastrzegania kart) – codziennie, w godzinach 8:00–20:00
  • W oddziale – w godzinach otwarcia oddziału, tłumacz dostępny jest w godzinach 8:00–18:00

Jak to działa?

Na stronie banku należy kliknąć w ikonę migających rąk (w prawym dolnym rogu ekranu), a następnie wybrać jedną z opcji:

1. Połączenie z tłumaczem – przez infolinię Banku BPS S.A.

  • Wybierz opcję „Tłumacz PJM na infolinii”
  • Wyraź zgodę na dostęp do kamery i mikrofonu
  • Połącz się z tłumaczem PJM przez wideo

2. Tłumacz PJM w oddziale

Będąc w oddziale, można połączyć się z tłumaczem na swoim telefonie – bez instalowania aplikacji i bez umawiania się wcześniej:

  • Zeskanuj kod QR dostępny w placówce lub kliknij ikonę migających rąk na stronie banku
  • Wybierz opcję „Tłumacz PJM w oddziale”
  • Wyraź zgodę na dostęp do kamery i mikrofonu
  • Połącz się z tłumaczem, który pomoże w rozmowie z pracownikiem banku

Infolinia Warszawskiego Banku Spółdzielczego

Infolinia jest czynna 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu pod numerami telefonów:

  • 801 500 888 lub
  • 22 243 61 20 lub
  • 86 216 13 44

Na infolinii uzyskasz pomoc w zakresie:

  • Blokowania i odblokowania systemu bankowości internetowej i mobilnej.
  • Wsparcia w obsłudze systemu bankowości internetowej/mobilnej.
  • Wsparcia w zakresie informowania o problemach/awariach technicznych występujących po stronie Banku.
  • Przyjmowania i obsługi reklamacji dotyczących systemów bankowości internetowej/mobilnej.
  • Obsługi zgłoszeń dotyczących nadużyć w bankowości internetowej/mobilnej.
  • Zastrzegania, aktywacji lub blokowania karty płatniczej.
  • Komunikatu dotyczącego bezpiecznego korzystania z dostępu do bankowości internetowej i mobilnej.
  • Informację o lokalizacji placówek Banku, godzin otwarcia oraz o bankomatach Grupy BPS.

Skargi

W Warszawskim Banku Spółdzielczym zawsze staramy się, żeby nasze produkty i usługi spełniały Twoje oczekiwania. Jeśli jednak masz zastrzeżenia, możesz złożyć skargę. Każda opinia jest dla nas cenna. Zapoznaj się z procesem składania skargi.

Jak zapewniamy dostępność dla osób z indywidualnymi potrzebami


Zmiany będą sukcesywnie wprowadzane od 28 czerwca 2025 r., czyli od wejścia w życie tzw. Ustawy o dostępności.

Dostępność to dla nas konkretne działania: zrozumiałe umowy, czytelna bankowość elektroniczna i strona internetowa, udogodnienia w placówkach. Wszystko po to, by każdy mógł korzystać z bankowości bez przeszkód.