Polityka prywatności aplikacji WBS MobileNet

WBS Bank dokłada szczególnej staranności w zakresie ochrony prywatności zarówno obecnych, jak i potencjalnych Klientów korzystających z bankowej aplikacji mobilnej WBS MobileNet.

 

Kompatybilność naszej aplikacji

  • na urządzenia z systemem operacyjnym iOS
  • na urządzenia z systemem operacyjnym Android

 

Ustawienia systemowe

Indywidualna konfiguracja urządzenia mobilnego i wykorzystywanej aplikacji mobilnej zainstalowanej na urządzeniu mobilnym użytkownika.

 

Jak przebiega proces parowania aplikacji z kontem internetowym?

  • Login Użytkownika, informacje o producencie oraz modelu urządzenia przesyłane są do Banku podczas procesu parowania w celu jego identyfikacji w systemie bankowości elektronicznej
  • Po zakończeniu procesu parowania urządzenia, przechowywana jest na nim nazwa profilu zdefiniowana przez Użytkownika aplikacji

 

Co aplikacja przechowuje na urządzeniu mobilnym?

  • Identyfikator profilu użytkownika generowany po stronie banku w procesie parowania urządzenia mobilnego
  • Unikalny identyfikator sesji użytkownika generowany po stronie banku w procesie logowania do aplikacji mobilnej

 

Jakie wdrożono zabezpieczenia? 

  • Do komunikacji pomiędzy aplikacją mobilną a systemem Banku wykorzystywane są mechanizmy szyfrujące – do zabezpieczenia łączności
  • Weryfikacja integralności aplikacji – zabezpiecza przed modyfikacją aplikacji
  • Weryfikacja integralności sieciowej – zabezpiecza przed nieautoryzowanym wejściem
  • Wykrywanie nakładki ekranowej – zabezpiecza przed złośliwym oprogramowaniem na urządzeniu mobilnym
  • Weryfikacja modyfikacji fabrycznych ustawień urządzenia – sprawdzanie, czy na urządzeniu mobilnym przełamano fabryczne ustawienia bezpieczeństwa (tzw. root lub jailbreak). W takiej sytuacji, nasze aplikacje przesyłają do Banku taką informację, którą analizujemy pod kątem bezpieczeństwa transakcji.
  • Zablokowanie możliwość tworzenia automatycznych zrzutów ekranu – ekrany po zalogowaniu do aplikacji (czyli z potencjonalnymi danymi wrażliwymi) mają zablokowane robienie zrzutów ekranu

 

Do jakich zasobów urządzenia może mieć dostęp nasza aplikacja?

Korzystając z aplikacji mobilnej, użytkownik może wyrazić zgodę na dostęp do następujących zasobów:

  • Uruchomienie usługi na pierwszym planie
  • Odbieranie powiadomień
  • Pełny dostęp do sieci
  • Odbieranie danych z Internetu
  • Wyświetlanie połączeń sieciowych
  • Sterowanie wibracjami
  • Zapobieganie przejścia urządzenia w stan uśpienia
  • Używanie czytnika linii papilarnych i/lub FaceId

 

 

Jakie informacje może zbierać nasza aplikacja?
W celu zapewnienia wysokiej jakości usług oraz diagnostyki pozyskiwane są następujące anonimowe informacje:

  • System operacyjny urządzenia mobilnego
  • Typ urządzenia mobilnego
  • Wersja naszej aplikacji mobilnej
  • Wykorzystywany język na urządzeniu mobilnym
  • Kliknięcia w elementy naszej aplikacji mobilnej
  • Wyświetlenia ekranów aplikacji mobilnej
  • Przybliżona lokalizacja urządzenia mobilnego
  • Techniczne przyczyny błędów

W jaki sposób zablokować dostęp do zasobów urządzenia dla naszych aplikacji?

W zależności od wersji aplikacji mobilnej, uprawnienia aplikacji można odwołać przez zmianę ustawień systemowych na danym urządzeniu mobilnym lub poprzez odinstalowanie naszych aplikacji.

 

 

Co jeśli nie zgadzają się Państwo z polityką prywatności aplikacji mobilnej?

 

W przypadku braku zgody na postanowienia niniejszej polityki prywatności, należy niezwłocznie odinstalować aplikację.