BLIK to popularny sposób płatności dostępny w aplikacji mobilnej WBS MobileNet.
Z usługi skorzystasz, jeśli::
- masz ukończone 13 lat,
- jesteś posiadaczem konta osobistego w Warszawskim Banku Spółdzielczym lub pełnomocnikiem ogólnym do tego rachunku z dostępemdo bankowości elektronicznej sb@nk,
- posiadasz urządzenie z zainstalowaną aplikacją mobilną WBS MobileNet.
Dzięki usłudze BLIK możesz:
- dokonać przelewu na telefon,
- płacić w sklepach lub w internecie,
- wypłacać gotówkę z bankomatu.
Jak aktywować BLIKA?
- Upewnij się, że masz aktywną i zaktualizowaną aplikację WBS MobileNet.
- Uruchom usługę BLIK akceptując regulamin BLIK oraz wybierając konto osobiste powiązane z tą usługą – z tego rachunku będą dokonywane transakcje za pośrednictwem usługi BLIK (jeśli posiadasz kilka kont osobistych, możesz swobodnie zmieniać rachunki, z których będą wykonywane transakcje BLIK).
- Wybierz ikonkę BLIK.
- Zacznij korzystać z BLIKa.
Pamiętaj: W przypadku wymiany urządzenia, konieczna jest ponowna instalacja aplikacji WBS MobileNet oraz aktywacja usługi BLIK. Następnie postępuj zgodnie z powyżej opisanymi krokami.
PRZELEW NA TELEFON:
Rejestracja numeru w usłudze Przelew na telefon BLIK:
- W zaktualizowanej aplikacji mobilnej WBS MobileNet w Ustawieniach wybierz BLIK.
- Następnie wybierz „przelewy na telefon BLIK” .
- Potwierdzić regulamin.
- Postępuj dalej zgodnie z komunikatami.
Uwaga: Warto również przejrzeć zakładkę z Limitami i dostosować je do potrzeb m.in. w zakresie operacji przelewów na telefon.
Korzystanie z usługi Przelew na telefon BLIK:
- W aplikacji mobilnej WBS MobileNet wybierz Przelew na telefon BLIK.
- Wybierz osobę z książki kontaktów lub wpisz jej numer (kontakty do których możesz wysłać przelew są oznaczone logo BLIKA)
- Uzupełnij kwotę przelewu oraz jego tytuł.
- Wybierz „Wyślij przelew”
- Potwierdź PINem przelew w aplikacji.
Gotowe! – Odbiorca błyskawicznie otrzyma przelew.
PŁATNOŚCI W SKLEPACH LUB W INTERNECIE:
- Poinformuj kasjera o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIKA lub wybierz taką opcję na stronie www sklepu, w którym dokonujesz zakupów.
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej WBS MobileNet na swoim urządzeniu.
- Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub urządzenia mobilnego (lub skopiuj ten kod i wklej na stronie sklepu).
- Jeżeli kwota transakcji tego wymaga – zatwierdź operację w aplikacji na swoim urządzeniu poprzez wprowadzenie kodu PIN.
To już wszystko – zakupy opłacone!
WYPŁATY GOTÓWKI Z BANKOMATU*:
- Wybierz formę Wypłaty środków bez karty.
- Wybierz opcję Wypłaty za pośrednictwem BLIK.
- Podaj kwotę transakcji.
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej WBS MobileNet na swoim urządzeniu.
- Wprowadź wygenerowany kod na klawiaturze w bankomacie.
- Jeżeli kwota transakcji tego wymaga – zatwierdź operację w aplikacji na swoim urządzeniu poprzez wprowadzenie kodu PIN.
Wypłata dokonana!
*Kolejność poszczególnych kroków może się różnić w zależności od wybranej sieci bankomatów
Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK?
W każdej chwili możesz zmienić wysokość limitów transakcyjnych logując się do bankowości elektronicznej sb@ank. Taką zmianę zgłosisz również w placówce Warszawskiego Banku Spółdzielczego.
W tabeli możesz sprawdzić jakie są limity dzienne transakcji dokonywanych za pośrednictwem usługi BLIK
domyślny | maksymalny | |
Wypłata gotówki | 500 zł | 10 000 zł |
Płatności w sklepach | 500 zł | 10 000 zł |
Płatności w Internecie | 500 zł | 10 000 zł |
Bezpieczeństwo transakcji z BLIKIEM:
Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku.
Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej WBS MobileNet.
Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
- aktualizuj system operacyjny oraz aplikację WBS MobileNet,
- stosuj oprogramowanie antywirusowe,
- stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe,
- aktualizuj przeglądarki internetowe.
Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją WBS MobileNet i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej.
Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja WBS MobileNet. Aby zablokować dostęp do aplikacji mobilnej należy skontaktować się
z placówką banku.
BLIK – płać i wypłacaj wygodnie!