mojeID

zdalnie potwierdzisz swoją tożsamość
w komercyjnych i publicznych usługach online

Skontaktuj się

Co zyskujesz

mojeID

mojeID umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą danych z bankowości internetowej. W  kilku krokach, na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu, pozwala osobie fizycznej – klientowi banku, szybko i bezpiecznie potwierdzić swoją tożsamość. Co istotne dla bezpieczeństwa danych, klient wyraża jasną zgodę na zakres i cel przekazywanych informacji. Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną. Oznacza to dostęp do oferty świadczonej przez przedsiębiorstwa z różnych branż, m.in. dostawców mediów, usług medycznych czy ubezpieczeniowych, jak i szerokiego spektrum spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu czy uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego. Dzięki mojeID nie trzeba udawać się np. do urzędu, ubezpieczyciela, dostawcy energii, placówki medycznej czy firmy telekomunikacyjnej, by sfinalizować umowę lub podpisać dokumenty. Korzystanie z mojeID jest wygodne, bezpieczne i intuicyjne w obsłudze

Bezpieczeństwo

Usługa mojeID zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa przekazywania danych. Dostawcami tożsamości są przede wszystkim banki, które dysponują zweryfikowanymi informacjami na temat użytkownika oraz kompleksowo je chronią w systemach bankowości elektronicznej.

Zgody wyrażane są na każdą osobną transakcję – nie ma zgód ogólnych. Przekazywanie informacji zawsze wymaga autoryzacji dokonywanej przez użytkownika po zalogowaniu się na stronie banku – dostawcy tożsamości. Wówczas można zobaczyć, jakich danych wymaga usługodawca i zdecydować, czy finalnie chcemy je udostępnić. Po wyrażeniu zgody transmisja odbywa się za pomocą zaszyfrowanych komunikatów cyfrowych, za którą odpowiada Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR) – operator systemu Elixir.

  • mojeID opiera się na europejskich regulacjach dotyczących środków identyfikacji elektronicznej (eIDAS)
  • z usługi mojeID można skorzystać wtedy, gdy dostawca tożsamości w pełni zidentyfikuje użytkownika
  • usługa mojeID jest dostępna tylko dla zweryfikowanych podmiotów, tzn. że wszyscy dostawcy usług oraz dostawcy tożsamości powinni posiadać umowę z KIR

Dlaczego my?

Tradycja

Działamy nieprzerwanie od ponad 95 lat, nieustannie budując swoją pozycję wśród naszych Klientów.

Profesjonalizm

Doradcy Banku WBS reprezentują najlepszy poziom profesjonalizmu w obsłudze naszych Klientów.

Bezpieczeństwo

Twoje finanse są zawsze bezpieczne dzięki gwarancjom udzielonym przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny.

mojeID

Zastosowanie

  • Usługi publiczne

Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport,

wyrejestrowanie samochodu)

Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach

karnych)

 

  • e-Commerce

Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu)

Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy

 

  • Energetyka

Rejestracja wniosku/formularza

Przedłużenie umowy

Dostęp do portalu klienta

 

  • Medycyna

Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych

Zakup leków przez internet

 

  • Media

Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo

Opłacanie abonamentu

 

  • Ubezpieczenia

Sprzedaż polisy przez internet

Odnowienie polisy (Direct)

 

Więcej informacji: https://www.mojeid.pl/#

Lista usług publicznych: https://obywatel.gov.pl/
Informacje na temat Profilu Zaufanego: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-

Regulamin

 

Inne produkty

Konto Platynowe

Rachunek dla prawdziwie wymagających
  • 0zł Otwarcie i prowadzenie.
  • 0zł Bankowość elektroniczna.
  • 0zł Karta VISA VIP.
Czytaj więcej

Kredyt gotówkowy

Skrojony do Twoich potrzeb
  • Długi okres kredytowania.
  • Brak dodatkowych kosztów.
  • Dowolny cel.
Czytaj więcej

Warto wiedzieć

To bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online. Takie rozwiązanie niezwykle ułatwia załatwienie spraw, w których dotychczas niezbędne było tzw. silne uwierzytelnienie, czyli najczęściej udanie się z dokumentem tożsamości do punktu obsługi klienta. Wkrótce bez wychodzenia z domu można np. przedłużyć umowę z operatorem sieci komórkowej czy wykupić polisę na życie. Tego typu narzędzia są powszechnie stosowane w wielu krajach Europy i na świecie.

Aby skorzystać z mojeID, wystarczy na stronie internetowej dostawcy usługi lub urzędu, którzy udostępniają tę metodę potwierdzania tożsamości, wybrać opcję logowania lub potwierdzania tożsamości z mojeID. Po kliknięciu odpowiedniego przycisku/linku, wyświetlą się ikony dostawców tożsamości – m.in. banków. Użytkownik wybiera bank, z którym chce potwierdzić tożsamość lub przekazać dane, a następnie zostaje przekierowany na stronę banku i tam wprowadza swój login i hasło. Po zalogowaniu, każdorazowo zostanie on poproszony o wyrażenie zgody na przekazanie swoich danych. Po zatwierdzeniu przekazania danych zostanie automatycznie przeniesiony do serwisu firmy lub urzędu, z którego usług chce skorzystać.

Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.

Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.
mojeID wykorzystuje wiele poziomów bezpieczeństwa do ochrony danych i kilkuetapowy proces weryfikacji. To znaczy, że w przypadku bardzo wrażliwych danych, jak np. dane osobowe, PESEL, hasło i login do konta bankowego, stosuje się dodatkowe mechanizmy zapewniające bezpieczeństwo.

Google pay


Google PayTM

Czytaj więcej

Formularz


    Wybierz placówkę
    Imię i nazwisko
    Adres email
    Numer telefonu
    Treść zapytania
    Zapoznałem się z pełną informacją o przetwarzaniu danych osobowych przez Warszawski Bank SpółdzielczyInformacja
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie i wykorzystywanie przez Warszawski Bank Spółdzielczy moich danych w celach reklamowych oraz marketingu elektronicznego i telefonicznegoKlauzule zgód